‘Steden worden te snel doodverklaard’

door Folio

[#Beginning of Shooting Data Section] Image Size:L (7360 x 4912), FX 2015/04/29 13:56:42.53 Time Zone and Date:UTC+1, DST:OFF Lossless Compressed RAW (14-bit) Artist:Peter Cox Eindhoven NL Copyright:naamsvermelding verplicht Nikon D810 Lens:VR 105mm f/2.8G Focal Length:105mm Focus Mode:AF-S AF-Area Mode:Auto VR:OFF AF Fine Tune:OFF Aperture:f/9 Shutter Speed:1/160s Exposure Mode:Manual Exposure Comp.:0EV Exposure Tuning: Metering:Center-Weighted ISO Sensitivity:ISO 64 Device: White Balance:Auto1, 0, 0 Color Space:Adobe RGB High ISO NR:OFF Long Exposure NR:OFF Active D-Lighting:OFF Image Authentication: Vignette Control:OFF Auto Distortion Control:OFF Picture Control:[SD] STANDARD Base:[SD] STANDARD Quick Adjust:0.00 Sharpening:3.00 Clarity:+1.00 Contrast:0.00 Brightness:0.00 Saturation:0.00 Hue:0.00 Filter Effects: Toning: Optimize Image: Color Mode: Tone Comp.: Hue Adjustment: Saturation: Sharpening: Latitude: Longitude: Altitude: Altitude Reference: Heading: UTC: Map Datum: [#End of Shooting Data Section]

In 1966 verscheen Aldo Rossi’s invloedrijke boek L’architettura della città. Voor Paul Vermeulen neemt dit werk een halve eeuw later nog steeds een centrale plaats in in de architectuurtheorie, samen met Learning from Las Vegas en Delirious New York.

“Rossi evoceert het ontwerp als een tweede stad, gelijkend op de eerste, behalve dat hij geheel of gedeeltelijk uit andere gebouwen bestaat.”

Paul Vermeulen in A+255, p. 50-52

Lees meer
Bestel

© Fondazione Aldo Rossi, Milaan