Als het glas breekt… Het museum als ervaringsstrategie

door Folio

Etcetera Mickey Mouse in Venice, Italy (c)DisneyOnze leefwereld heeft steeds meer weg van een museum. Intieme zaken worden van ons gescheiden en vervolgens uitgestald als koopwaar: onze slaapkamer wordt eigendom van Airbnb, onze glimlach van Facebook, en ook de steden waarin we wonen volgen niet langer de norm van leefbaarheid, maar van citymarketing. Door zichzelf te ‘musealiseren’ kan het theater zowel een kritiek formuleren op die vervreemdende conditie als de ervaring van verlies ombuigen tot iets positief, menen Kristof van Baarle en Charlotte De Somviele. Drie keer bleven ze aan dezelfde theatrale museumbeelden haperen, drie keer werden ze erdoor in beweging gebracht.

Door Kristof van Baarle en Charlotte De Somviele in Etcetera

Lees het volledige artikel op www.e-tcetera.be/als-het-glas-breekt-het-museum-als-ervaringsstrategie

Bestel: www.e-tcetera.be/abonneren